Home staging – jak powstał i co zmienia?

Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie ślubów
29 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
16 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy we wielu dziedzinach życia. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, jeżeli idziemy na dyskotekę, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje również home staging – czyli zespół wszystkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, najczęściej zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, a więc musimy się postarać, by nasz dom prezentował się zniewalająco. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, a zatem warto omówić problem ze specjalistami od home stagingu. Po kolei jednak – wystartujmy od tego kiedy i w jakich okolicznościach zaczęto o nim mówić.

45 lat temu….

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, właścicielka spółki, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz sukcesywnie wypatrywała metod, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby starannie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Kazała wykonać wszystkie wymagane zabiegi remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go tak, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Efekt? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie ewentualnego nabywcy jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała uznanie fachowców od mieszkań w USA, a branża zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a na pewno jest autorką popularnych prac na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w USA i odnalazł się również w Wielkiej Brytanii, gdzie zazwyczaj Brytyjczycy mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również przekonali się, że mogą sporo zyskać gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po odpowiednim zadbaniu o mieszkanie.

W naszym kraju home staging zagościł już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, że ludzie szukali na rynku pracy czegoś nowego i dzięki temu powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował niemal codziennie, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz wykreowała dopracowany szablon, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na kaprysy ewoluującej mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie są jedynie zabiegi ulepszające estetykę mieszkania. Home staging bowiem to nic innego, jak wcielenie w życie idei marketingu, który opiera się – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która przyciągnie uwagę ewentualnego kupca. Już w czasach wprowadzania na rynek innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może przekonać ewentualnego Kontrahenta do przejrzenia posesji. W dobie łatwego dostępu do internetu oraz codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich fotografii należy zaplanować już po dokładnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Najważniejsze koncepcje Barbary Schwarz mówiły nam, że dużo zyskamy, zwiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak olbrzymia liczba osób nie pamięta o odruchowych działaniach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być odór w domu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeżeli chcemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej sięgnąć po specjalistów z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza posesja prezentowała się wspaniale.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.