Korzyści płynące ze współpracy z biurem rachunkowym można wyliczać do woli startując od terminowości i rzetelności usług rachunkowych, a stopując na przyjemnej atmosferze podczas wizyt. Mimo to warto zastanowić się na moment nad tym, jak w rzeczywistości wygląda współpraca z biurem rachunkowym, jak wyglądają oczekiwania w stosunku do właściciela firmy oraz co przedsiębiorca zyskuje dzięki współpracy.
Misją biura rachunkowego jest troska o dobro klienta, aby pobierał jak najszersze korzyści w zakresie księgowym. Przyswojenie obowiązujących przepisów umożliwia księgowej ocenę, które odliczenia i ulgi są w zasięgu klienta oraz czy je stosuje. W ten sposób właściciele firm zyskują możliwość optymalizacji wydatków jednocześnie stosując się do wszelkich praw i zasad. Księgowa na bieżąco śledzi zmiany w prawach, z tego względu klient za każdym razem może zwrócić się o wsparcie lub z obawami, jeżeli najnowsze zmiany są niezrozumiałe. Nawet gdy biuro rachunkowe nie świadczy doradztwa, przedsiębiorca zwykle może zapytać, jeśli coś jest trudne. Warto dodać, że biuro rachunkowe, oferując usługę obsługi księgowej dba o to, żeby kolejne rozliczenia były tworzone terminowo, a dzięki nowoczesnym systemom informatycznym, wiele powtarzalnych działań jest zautomatyzowana, a rozliczenia są precyzyjne oraz sprawdzane. W ten sposób klienci nie muszą martwić się sprawami księgowymi i mogą poświęcić uwagę pozostałym obszarom przedsiębiorstwa.
Kluczowym elementem współpracy z biurem rachunkowym jest stały kontakt opierający się na życzliwej relacji. Przedsiębiorca ma możliwość kontaktu z biurem rachunkowym w ważnych sprawach, ale niezbędne jest też to, żeby klienci także byli dostępni dla biura rachunkowego. Może się zdarzyć, że będzie trzeba coś wyjaśnić lub przedyskutować, z tego powodu ważne jest, żeby klienci nie unikali kontaktu z księgową. Bez względu na sytuację, celem biura rachunkowego jest pomoc. Jeśli jedna ze stron jest w danym momencie nieosiągalna, na pewno uda się skontaktować w innym czasie. Dobry kontakt przekłada się na dobry obieg wiedzy, dzięki czemu współpraca jest znacznie bardziej przyjemna.
Życzliwa atmosfera we współpracy między biurem rachunkowym, a klientem, cechująca się zrozumieniem i otwartością przekłada się też na tworzenie zaufania. W ten sposób klienci bez obaw przekazują księgowym swoje dokumenty i inne sprawy, tym samym otrzymując terminową i rzetelną obsługę.
Bazowe obszary współpracy z biurem rachunkowym
Każda współpraca opiera się o pewne omówione z góry wytyczne, dzięki którym obie strony mają świadomość, czego się spodziewać oraz jakie potrzeby realizuje współpraca. Niezależnie od tego, czy do biura rachunkowego przychodzi przedsiębiorca, jaki chce założyć działalność gospodarczą czy przedsiębiorca, jaki posiada działalność gospodarczą przez lata, ale wybiera nowe biuro rachunkowe obsługujące jego sprawy księgowe, za każdym razem na starcie trzeba ustalić zasady, które będą panowały w ciągu współpracy. Takie zatwierdzone odgórnie główne zasady są gwarancją, że nie wystąpią żadne niejasności.
Omówienie warunków współpracy
Współpraca z każdym biurem rachunkowym opiera się o stworzoną umowę, jednak zanim dojdzie do podpisania jej, w pierwszym kroku księgowa razem z klientem ustala warunki współpracy. Pośród tych ustaleń znajdują się zasady współpracy określające dostępność biura i klienta w celu kontaktu, metody dostarczania, przetrzymywania oraz rozliczania dokumentów, odpowiednie terminy, które mają zostać zachowane, aby biuro rachunkowe miało wystarczającą ilość czasu, by wykonać potrzebne rozliczenia, zanim upłynie termin ich złożenia np. do US oraz ZUS. W trakcie ustalania wytycznych współpracy z księgową wyliczane są też opłaty za obsługę usług księgowych. Te koszty przeważnie zależą od ilości dokumentów, liczby zatrudnionych, rozliczania VAT-u oraz równie ważnych kryteriów, jakie przekładają się na potrzebę zaangażowania księgowej. Kiedy wszystkie ustalenia zostaną omówione oraz potwierdzone przez obie strony, przygotowana zostanie umowa.
Umowa z biurem rachunkowym
Umowa z biurem rachunkowym opiera się o wszystkie ustalenia, których biuro rachunkowe dokonało z klientem. W umowie nie może znaleźć się nic, czego nie ustalono w czasie ustalania warunków współpracy. W chwili podpisania umowy współpraca zostaje oficjalnie rozpoczęta i od teraz księgowa zobowiązuje się do świadczenia usług jak najlepszej jakości stosując się do zatwierdzonych wytycznych. Złamanie ustalonych zasad może poskutkować zerwaniem umowy też ze strony biura rachunkowego, jeżeli przedsiębiorca nie trzyma się swoich zobowiązań.
http://www.biuro-rachunkowe-torun.eu/
Dostarczanie dokumentów
Podstawowym wśród najistotniejszych obowiązków, które wymagane są od klienta, jest prawidłowe przekazywanie dokumentów . Zazwyczaj umowy regulują kiedy przedsiębiorca musi dostarczyć niezbędne dokumenty księgowe, aby wszystkie rozliczenia były wyliczone terminowo. Na przykład w biur rachunkowych niedopuszczalne jest, żeby klienci dostarczali dokumenty księgowe w ostatecznym terminie przesyłania rozliczeń oraz liczyli na to, że zostaną one przygotowane w terminie. Zazwyczaj księgowe życzą sobie, żeby dokumenty księgowe trafiały do biura najpóźniej około 10-15 dnia miesiąca, aby był czas na wdrożenie ich do systemu, a także bezbłędne rozliczenie. Zwykle dokumenty księgowe można dostarczać drogą elektroniczną albo osobiście w biurze.
Przedstawicielstwo klienta przed urzędem skarbowym i ZUS
Wiele biur rachunkowych oferuje przedstawicielstwo przedsiębiorców w takich miejscach jak ZUS czy Urząd Skarbowy. Wystarczy nadać specjalne pełnomocnictwa, poprzez które księgowa otrzyma możliwość przedstawicielstwa właściciela firmy z patrzeniem na dobro klienta.
Porady z zakresu usług księgowych
Nawet jeśli księgowa nie prowadzi doradztwa, na pewno udzieli informacji na niezbędne pytania lub wytłumaczy wprowadzane do ustaw nowości. To pokazuje, jak ważne jest dla biur rachunkowych, by współpraca z klientem była jak najbardziej owocna oraz korzystna dla obu stron. Warto zatem korzystać z usług rachunkowych.