Aby zagłębić się w problematykę związaną z marketingiem w sieci, powiedzmy sobie na początek na czym polega sam marketing. Dużo ludzi utożsamia to z propagowaniem poszczególnego produktu, ale tak naprawdę jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma przynieść zyski w postaci dotarcia z naszym produktem do maksymalnie dużej grupy Kontrahentów. Aby tak się stało, trzeba zatroszczyć się o wiele czynników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do reklamowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie trwania procesu, obligatoryjna będzie cykliczna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Konsumentów.
Marketing w internecie – jak zacząć?
Dzięki rozwojowi technologii powstała specjalna forma marketingu – marketing w sieci, nazywany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak ważny? Przedsiębiorcy i właściciele spółek wchodzą z działalnością do internetu, aby skorzystać z plusów sieci i przekonać do siebie kolejnych Nabywców. Marketing w sieci to wypadkowa wszystkich działań, które znamy z powszechnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy sieci internetowej. Jeśli nasze działania będą dobrze funkcjonować, to wówczas miejsce naszej spółki w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz główny cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, połączone z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Podstawowym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu on-line jest strona www naszej spółki. Spośród najważniejszych różnic pomiędzy zwykłym marketingiem, a marketingiem w sieci wyróżniamy przede wszystkim rolę Odbiorcy. Nie jest ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przedstawianie stanowiska na temat naszego postępowania oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.
Do powszechnych operacji, z którymi trzeba się zmierzyć przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:
– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing
Opisywaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, natomiast poniżej skupimy uwagę na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść sporo korzyści.
Ta dziedzina marketingu w sieci jest bardzo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie kolejnych Odbiorców, lecz przede wszystkim – zbudowanie z nimi długoterminowych i bazujących na oddaniu więzi. Jak to osiągnąć?
Content marketing opiera się zwłaszcza na wydawaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Klienta, który zapragnie zostać z naszą marką na zawsze. Jak zapewne wiecie wiele zależy tutaj od naszej grupy docelowej. Treść powinna być przystosowana do jej hobby, obyczajów oraz co ponadto istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w rozmaitych formach, np.:
– artykuły merytoryczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne
Forma ma naturalnie znaczenie, ale znacznie większą wagę winniśmy przykładać do klasy pokazywanych przez nas treści. Kiedy Google oceni je jako wartościowe, to wtedy powiększy to nasze szanse na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Dbajmy o to, żeby teksty były autorskie i oryginalne. Jak z kawałka tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.
Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w szukanej branży, tudzież jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w Social Media, może znacznie wpłynąć na potencjalnych Konsumentów. Przy wyborze influencera musimy się kierować specjalizacją, w której się obracamy. Jeżeli chcemy promować sklep z odzieżą, wtedy dobrym wyjściem stanie się zatrudnienie influencera, który pisze bloga na temat mody.
W odnalezieniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, żeby przed zaangażowaniem człowieka do propagowania Twojej firmy, przejrzyście wyznaczyć cele i rozważyć jaki budżet możesz na przeznaczyć na influencera. Wynajęcie influencera powinno być składnikiem dużej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.
Marketing internetowy – podsumowanie
Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to temat rzeka. Moc korzyści, ale oprócz tego sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma przynieść profity. Nasze działania powinny być sumiennie zaplanowane, a potem przez cały czas musimy odpowiadać na zmiany na rynku.
Więcej informacji o marketingu internetowym – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/