Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w Google maps

Kubek termiczny contigo - Kubek termiczny na prezent najlepszy kubek do pracy
Termokubek Contigo idealny na każdą okazję
3 września, 2020
Okna pasywne
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są sprawdzonym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Za sprawą map Google zyskujemy dostęp do lokalizacji przedsiębiorców z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez trudu wyszukać sklep pełen interesujących produktów bądź usług. Aby znaleźć się na liście firm w swojej okolicy należy zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Pośród wszystkich dostępnych usług Google należy odnaleźć opcję Google Moja Firma oraz podążając za wskazówkami założyć profil. Każdy kolejny krok zbliża nas do posiadania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić niezbędne dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz dane kontaktowe, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o podstawowe informacje wizytówka jest opracowana do korzystania. Dobrze jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Ostatnim krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka została w pełni aktywna. Mając przygotowaną wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje wiele różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep albo usługi najczęściej kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca zamieszkania, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik pozycjonowania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym albo opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości udostępnione w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, jakie mogą korzystnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Podstawowe dane jak nazwa, adres i telefon  lepiej uzupełnić o inne tak samo potrzebne dane, jakie pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do potrzeb użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Ponadto w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Obok tego warto wpisać kategorie oraz podkategorie, jakie przybliżą użytkownikom oraz Google profil firmy, czyli jej charakter. Niezbędna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeżeli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest również uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z tym jak działa firma. Dla przykładu pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking lub czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, ponieważ wstawiane są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Również opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z tego względu lepiej się o nie postarać oraz co istotne, najlepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść unikalny opis, usługi, produkty oraz zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, by wskazać najważniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pojawia się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, z tego powodu warto pochylić się nad tą częścią opisu. Ponadto dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google warto wpisać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie zachęci większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także umieszczanie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla odbiorców, ale także umożliwiają dodanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Częste wstawianie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google dostarczamy użytkownikom interesujących treści, jakie mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony WWW albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków i odsyłacz, za pomocą którego możemy przenosić do wybranej strony, np. podstrony ze sklepem albo innego wybranego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie widoczny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet do roku), może stać się częścią marketingu treści, gdzie będziemy dostarczać klientom trochę interesującej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana niemal jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są całkiem istotnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, blogami, portalami lub pozostałymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić link odsyłający. Obszerny profil linków wyśle Google znak, że warto pokazać wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odnoszą się do niej odmienne interesujące strony. Profil linków ma więc korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok