Pozycjonowanie lokalne w Google

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
16 czerwca, 2017
Kupno domu, co trzeba wiedzieć jak chcemy mieć nowy dom?
Chcesz kupić dom? Sprawdź najważniejsze kwestie
15 października, 2017

W dzisiejszych czasach widać, iż bez właściwego wypozycjonowania witryny internetowej, perspektywy na dobre wyniki naszej firmy są relatywnie małe. Całe szczęście, że, dzięki rozwojowi technologii, Google stworzyło wielowymiarowy mechanizm, dzięki któremu dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Klientów z Twojego sąsiedztwa, potrzebne jest właściwe wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie dużo elementów, które opiszemy w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie wybadać, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to łatwo sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące podpowie nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – powyżej 95% Klientów poszukuje priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Należy poczynić co w naszej mocy, aby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w przyszłości, a ponad 80% korzystających z smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w przypadku zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż szczególnie ważną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać teksty i postarać się, żeby publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wtedy wyszukiwarka może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie ważne jest zrobienie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek przedsiębiorstw, które egzystują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że szukający, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest szczególnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i merytorycznej znajomości tematu.

Aby jeszcze podnieść swoje szanse na przekonanie lokalnych Konsumentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Trzeba wejść w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy periodycznie je uaktualniać. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej firmy oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle w postaci nazwy firmy. Gdy już zadbaliśmy o te elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz zredagować opis działalności.

Co ważne – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy sporą liczbę aprobujących opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Klientów oraz budowanie wyższości nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy patent, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym bez wątpienia pomoże Ci zrobić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.