Pojazdy uprzywilejowanie – zdobywanie uprawnień, wymagania, rodzaje kursów

Rozwody i separacje Adwokat Toruń Rozwody Toruń Dobry prawnik
Adwokat – rozwody, alimenty, orzeczenie winy
22 marca, 2017
Nowoczesne etykieciarki Banderolownice Aplikatory etykiet
Etykieciarki przemysłowe – rodzaje, technologie, korzyści
23 marca, 2017

Pojazdy uprzywilejowanie – zdobywanie uprawnień, wymagania, rodzaje kursów

Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Pojazdy uprzywilejowane – czego można się spodziewać na kursie?

W wielu ośrodkach zajmujących się trenowaniem metody jazdy mamy szansę wyszukać ofertę kursów dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od bardzo długiego czasu cieszą się dużym powodzeniem – zarówno te na ambulanse, jak i na samochody strażackie. Ten fakt nikogo nie dziwi – mamy szansę po nich bardzo szybko znaleźć zatrudnienie. Wspomniane szkolenia mają głównie przygotować kierowcę do właściwego reagowania w wielorakich sytuacjach, niekiedy niesłychanie złożonych i rzadkich. Praktykowanie manewrów na jezdni, jazda z włączonym alarmem przez przecięcia dróg na czerwonym świetle lub naruszanie zasady nie przekraczania pewnej prędkości i nieoczekiwane zatrzymywanie pojazdu – to tylko niektóre z ćwiczeń, które stoją przed kierowcami. Zazwyczaj instruktorom mocno zależy, by prowadzący opanował umiejętność poruszania się pojazdem wówczas, kiedy wydaje się to niewykonalne. Utracenie kontroli w każdej minucie potrafi spowodować ciężki wypadek. Odbiorcami zajęć są kierowcy, którzy planują działać w obywatelskich placówkach zajmujących się ochroną ludzkiego zdrowia oraz życia, dozorowaniem porządku publicznego, przekazywaniem wartości pieniężnych lub gaszeniem pożarów.

Harmonogram kursu obejmuje zatem ćwiczenia prowadzone na rozmaitych obszarach: na płycie poślizgowej pierścieniowej albo torze szkoleniowym. Kurs zasadniczy trwa 14 godzin i obejmuje 6 godzin szkolenia z teorii i 8 godzin zajęć praktycznych. Jakie problemy mają szansę pojawić się na ćwiczeniach? Przede wszystkim z obszaru przepisów ruchu drogowego, tematyki pojawiania się wypadków na trasie, psychologii przewozu albo techniki jazdy w utrudnionych warunkach. Szkolenie kończy się bez wątpienia sprawdzianem z części wykładowej oraz części praktycznej.

Test z części akademickiej trwa 25 minut i zawiera 20 pytań w postaci testu. Kierowca musi koniecznie podkreślić prawidłowo wyłącznie jedną odpowiedź. Korzystny rezultat egzaminu mamy szansę osiągnąć, jeśli przynajmniej 16 odpowiedzi jest odpowiednich.

Sprawdzian z części praktycznej obejmuje przeprowadzenie wybranych manewrów, np. slalomu albo zwalniania na zakręcie. Jeśli uczestnik nieprawidłowo wykona dwa razy to samo zadanie, otrzyma niekorzystny wynik z sprawdzianu.

Jakie są główne wymagania stawiane kursantom?

Na pierwszym miejscu jest przedstawienie prawa jazdy dowolnej kategorii. Naturalnie ktoś, kto planuje być kierowcą – konwojentem czy kierowcą pojazdu pogotowia ratunkowego, musi obligatoryjnie posiadać doświadczenie. Uczestnikiem kursu mówiąc w skrócie nie może być w takiej sytuacji osoba, jaka świeżo otrzymała prawo jazdy. Liczba godzin pojedynczego kursu jest dostosowywana do wiedzy oraz zdolności każdego kandydata (kurs początkowy, kurs rozszerzony). Koniecznym warunkiem jest również skończenie 21 lat i przedstawienie bieżącego świadectwa od specjalisty medycyny pracy oraz od psychologa. Stwierdzą oni, czy nie ma konkretnych przeciwwskazań do przyjęcia do pracy jako zawodowego kierowcy.

Jaki jest wpływ stresu na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym?

W trakcie zajęć wszyscy zainteresowani będą uzyskiwać wiedzę z obszaru psychologii przewozu. Na ćwiczeniach zaznajomią się z wątkiem stresu, który bardzo silnie wpływa na postępowanie za kierownicą. Jego centrum potrafią być skrajnie niebezpieczne sytuacje na drodze bądź okoliczności życiowe wożonych pacjentów. Zajęcia teoretyczne mają za cel wytłumaczyć uczestnikom takie problemy, jak: oddziaływanie osobowości na podejmowanie decyzji w czasie jazdy, głębokiego stresu, alkoholu i pozostałych środków narkotycznych na umiejętność manewrowania pojazdem.

Psychologia przewozu mieści w sobie elementy psychologii poznawczej, neuropsychologii, psychologii zdrowia oraz wielu innych gałęzi. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych w zasadzie nie będzie sprawdzana wnikliwa znajomość wszystkich zagadnień, bowiem jest to zadanie studiów podyplomowych. Ostatnio ta dyscyplina intensywnie się rozwija, bowiem bardzo wielu osób mających prawo jazdy chce mieć określoną specjalizację, np. planuje przekazywać wartości pieniężne bądź rannych pacjentów do specjalistycznych placówek.

Zaś z innej strony wielu psychologów jest zaabsorbowanych zgłębianiem osób z prawem jazdy, jako grupy społecznej niezwykle narażonej na napięcia psychiczne oraz przeróżne inne uciążliwości. Możemy tu wyliczyć chociażby zbyt dużą sumę godzin spędzonych za kółkiem, ograniczone kontakty z rodziną (u kierowców zarabiających w transporcie globalnym) bądź większe procentowo narażenie na wypadki drogowe.

W jaki sposób uczestnicy zostaną podzieleni?

Pierwsza grupa kursantów – tu będą zapisane osoby, które znakomicie znają przepisy, mają wyrobione odpowiednie nawyki oraz wcale nie stwarzają jakiegokolwiek niebezpieczeństwa podczas prowadzenia samochodu. Szkoleniowcy będą opierać się na dwóch korzystnych stronach takich uczestników: wprawy spostrzegania niebezpieczeństwa oraz na chęci doskonalenia swoich umiejętności.

Druga grupa uczestników – w niej znajdą się kierowcy, którzy nieświadomie stwarzają niebezpieczeństwo dla innych uczestników drogi. Chcą usunąć swoje braki (mino, iż popełniają ich wiele), planują uczyć się dobrego działania w ekstremalnych warunkach.

Trzecia grupa kierowców – do niej będą należeli kierowcy, którzy świadomie powodują różnorakie zagrożenia i nie przez przypadek prowokują innych do impulsywnych zachowań. Równocześnie chcą skorygować swoje braki oraz wykazują się gotowością zdobywania kompetencji oraz ulepszania swoich umiejętności.

Jeżeli zamierzasz wiedzieć dużo więcej, wejdź w link obok – kurs na kierowcę pojazdów uprzywilejowanych

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok