Escape room – pokój pełen tajemnic

ETYIECIARKA PE LABELLERS - MASZYNY ETYKIETOWANIE ETYKIECIARKI PRZEMYSŁOWE
Oferta etykieciarek i innych maszyn pakujących od firmy Ultrapak
5 października, 2016

Escape room – gra z przestrzeni online przeniosła się do świata realnego

W ostatnim czasie na najważniejszym miejscu były rozgrywki odbywające się za pośrednictwem Internetu, które nie miały summa summarum nic wspólnego z realnym światem. Co ważne – w mgnienia oku wyparły gry planszowe, prawdziwe szachy, scrabble itp. Kilku użytkowników zasiadało przy swoich pecetach w domu na niezliczone godziny i wpadało w nierzeczywisty świat (z myszkami takiej wydajności, iż ciężko było normalnej osobie nadążyć wzrokiem za kursorem). Skutek był taki, że relacje międzyludzkie w szerokim zakresie przeniosły się właśnie tam. Bywały sytuacje, w których osoby będące w tym samym domu (np. na pierwszym oraz drugim piętrze), zamiast spotkać się twarzą w twarz, przesyłały sobie sms-y, pisały do siebie na Facebook’u albo grały ze sobą w sieci. Z jednej strony można mówić o wysokim wpływie technologii na ludzkie życie, z odmiennej – o pasywności lenistwie oraz zaraźliwej nieczułości na innych.Sprytnym pomysłem okazała się rewelacyjna atrakcja escape room. Swoje korzenie posiada wprawdzie w świecie zabaw wirtualnych, natomiast później odbyła ważne przemiany. Oparta była wyłącznie na tekście pokazującym się na monitorze komputera, który tyczył się opisu pomieszczenia jak również motywu: ucieczki z niego. Sama treść sprawiała, iż zabawa intrygowała od samego początku. Na przestrzeni następnych lat gra escape room została przeniesiona do scenariuszy gier online. Poprawiono grafię i tym samym nastąpiła era „point and click”, czyli rozgrywek prowadzonych przed ekranem laptopa z myszką w ręku. Zabawa Escape room dotarł także do Polski i spotyka się każdego dnia z coraz szerszym zaciekawieniem. W niej nie ma czasu na znane scenariusze czy suche dialogi. Gracz jest przeniesiony do prawdziwego pokoju, w którym spotyka się z pozostałymi graczami.
Znajdują się tam ciekawe przedmioty, trzeba wyjaśnić kilka zagmatwanych zagadek, wykazać się umiejętnością logicznego myślenia oraz zręcznością. Escape room to gra akcji, która rozstrzyga się na żywo. Podstawowy celem wszystkich przedsięwzięć jest wyjście pokoju wraz z znajomymi. Wydaje się, że to wszystko jest łatwe. Gracze jednak posiadają konkretny czas na ucieczkę z pomieszczenia.

Wchodzimy do pokoju i co dalej?

Na starcie wszyscy gracze, którzy wybrali konkretny termin i porę, zostają zamknięci w pokoju. Muszą przeszukać całe pomieszczenie. A wyszukać w nim można niewątpliwie wiele niesamowitych rzeczy! Gracze mają od 45 minut do godziny, aby rozwiązać wszystkie tajemnice oraz wyjść pomieszczenie. Klucz może być ukryty dosłownie w każdym zakamarku. Każdy pokój to kompletnie niezależna forma rozrywki. Scenarzyści opracowali je w najmniejszych detalach, aby dostarczyć niecodziennej rozrywki oraz zaskakiwać do samego końca. Nie wszystkim udaje się uciec z z escape room. Kiedy zajdą takie okoliczności przychodzi osoba trzymająca pieczę nad pokojami oraz je otwiera. Na tymże etapie uczestnicy mogą od niej dowiedzieć się, jak trzeba było uciec bądź odpowiedź pozostaje zagadką. Ciekawostką jest z pewnością fakt, że zainteresowani sami muszą poznać historię pokoju – nikt im tego nie przekazuje. Czasami ma miejsce taka sytuacja, że gracze potrafią wprawić w zdumienie samych twórców tajemnic i rozstrzygają je w pomysłowy sposób, czyli taki, którego nie przewidział scenariusz. Ważnym założeniem jest nieużywanie siły, aby zbiec z pokoju.

Garaż słynnego żużlowca czy Smerfowa Kraina?

Pierwszym wariantem pokoju jest „Garaż słynnego żużlowca”. Scenariusz zakłada, że zainteresowani zakradają się do warsztatu znanego żużlowca i próbują znaleźć tajnik jego zwycięstw. Konkretniej mają odszukać ukryty „skarb” w 60 minut, tymczasem okazuje się nim nie sekret sportowca, a klucz do zwyczajnych drzwi, które zatrzasnęły się za nimi. Czy gracze pozwolą się zdemaskować? Czy zachowają trzeźwość umysłu oraz znikną z pokoju? Kolejnym wariantem pokoju jest „Czar PRL-u”. Drzwi, które się zatrzasnęły, tak naprawdę są tunelem do podróży między wymiarami i gracze przemieszczają się kilkadziesiąt lat wstecz. Aby wrócić do swoich czasów muszą rozwiązać wszelkie tajemnice i zniknąć z pomieszczenia. Czy „za komuny” ludziom lepiej się „powodziło”? Z jakich substancji stworzony został eliksir szczęścia? Trzeci rodzaj pokoju nawiązuje do znajomej bajki o Smerfach i nazywa się „Smerfowa Kraina”. Scenariusz opiera się na ujęciu smerfów przez złego czarownika Gargamela do swojego mrocznego zamku. Tam robi eliksir, który ma na zawsze unicestwić wszystkie niebieskie istoty. Za jednym ze elementów musi udać się w podróż i to jest jedyny czas, żeby uratować porwane smerfy. W zamku skrywa się pełno pułapek, zaś uczestnicy są jedyną nadzieją na ocalenie. Ostatni pokój, określany jako „Tajemniczy pokój nr 4”, to pomieszczenie, które właśnie przenosi się do nieznanego wymiaru. Żadne inne informacje nie są przekazywane uczestnikom przed wejściem do niego. Czy ktoś jest zainteresowany? Escaping room można zamówić na szczególne okoliczności (np. na urodziny, wieczór panieński) a dla pracowników firmy, aby połączyć ich i pobudzić do twórczego działania. Dom Kłódek w Toruniu może także opracować indywidualną propozycję, czyli przystosowaną do oczekiwań przyszłych graczy. Zapraszamy na stronę Domu Kłódek w Toruniu: Escape Room.

Komentarze są wyłączone.